dopuszczalny poziom cukru Tabela


Eh...jak ten czas szybko leci [*]

Temat: DIETA MONTIGNAC

Metoda Montignac (dieta, odchudzanie)

Michel Montignac zaproponował sposób odżywiania, znany jako Metoda Montignac. Metoda Montignac to dieta, w której zasadnicze znaczenie ma indeks glikemiczny węglowodanów. Metoda Montignac, to także skuteczny sposób odchudzania. Michel Montignac uważa, że Metoda Montignac to zdrowy styl życia i dlatego warto przyjąć go na stałe.
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - istota

Metoda Montignac to dieta i sposób odżywiania, w tym odchudzania, w którym podstawowa zasada: "polega na takim działaniu, by wypadkowa stężenia cukru we krwi po posiłku była możliwie jak najmniejsza, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi w odżywianiu i normalnym spożywaniu węglowodanów".
Michel Montignac "Jeść, aby schudnąć", wyd. Artvitae. str. 65.
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - co jeść?

Składnikiem pokarmowym mającym największy wpływ na poziom cukru we krwi są węglowodany. Montignac zaleca, aby dobierać je z uwzględnieniem zarówno ich zdolności do podwyższania poziomu cukru we krwi (mierzoną IG węglowodanów) jak i stężenia czystych węglowodanów w określonym produkcie. Zaleca też, aby odpowiednio dobierać tłuszcze oraz w normalnym, urozmaiconym pożywieniu szukać takiej ilości składników pokarmowych, jakiej potrzebuje nasz organizm.
Michel Montignac "Jeść, aby schudnąć", wyd. Artvitae. str. 138
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - jak zestawiać posiłki?

Stosując Metodę Montignac jadamy:

1. Posiłki węglowodanowo-białkowe, zawierające węglowodany o dopuszczalnym IG = 50, bez nasyconych kwasów tłuszczowych z dopuszczeniem minimalnych ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych
2. Posiłki tłuszczowo-białkowe, zawierające węglowodany o dopuszczalnym IG = 35

Poza trzema posiłkami dziennie należy spożywać owoce i przyjmować napoje, najlepiej przynajmniej pół godziny przed posiłkiem, celem zapewnienia dostaw odpowiedniej ilości soli mineralnych i witamin oraz zapewnienia organizmowi przynajmniej 2 litrów wody dziennie. Michel Montignac "Jeść, aby schudnąć", wyd. Artvitae. str. 86
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - ile jeść?

Michel Montignac uważa, że u osoby podejmującej odżywianie Metodą Montignac następuje wyregulowanie łaknienia. Sprawia ono, że osoby stosujące Metodę Montignac jedząc według apetytu dobierają sobie odpowiednie ilości energetycznych składników pożywienia, zapewniające utrzymanie prawidłowej masy ciała. Jednocześnie ich pożywienie jest na tyle urozmaicone, że zapewnia dostawy kompletu potrzebnych wartości odżywczych.
Michel Montignac podaje, że w świetle badań Francuskiego Centrum Badań i Informacji i Witaminach (CEIV) osoby stosujące prawidłowo Metodę Montignac uzyskują codziennie 30% energii z białek (1,5g x masa ciała), 40% z węglowodanów (2g x masa ciała) i 30% z tłuszczów (0,75g x masa ciała). Michel Montignac "Jeść, aby schudnąć", wyd. Artvitae. str. 235
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - jak najprościej zacząć?

Najlepiej rozpocząć dzień od owoców. Następnie stosunkowo obfite śniadanie, lżejszy obiad i delikatna kolacja. Pomiędzy posiłkami napoje i owoce. Ale co jeść i pić?. Odpowiedź jest dla każdej osoby inna, bo mamy różne gusty i preferencje. Może być jednak bardzo łatwa do uzyskania. Wystarczy, że zainstalujesz sobie Program Dr.Dietman2MM. W trakcie podawania swoich danych usuń z ulubionych produkty i potrawy, które Ci nie smakują. Dopisz takie, które lubisz. Odtąd, program będzie specjalnie dla Ciebie przygotowywał listy potraw i produktów odpowiednich na dany posiłek. Po dwóch tygodniach nie trzeba już będzie sięgać codziennie do programu. Taki okres wystarczy, żeby dowiedzieć się, co z tego, co lubisz, i w jakim zestawieniu jeść, aby prawidłowo odżywiać się Metodą Montignac.
Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) - sprawdzaj, czy odżywiasz się zdrowo?

Osoby stosujące Metodę Montignac, z uwagi na tendencję do ograniczania ilości pożywienia, powinny przynajmniej raz na kwartał sprawdzać, czy ich codzienne menu zawiera niezbędne składniki pokarmowe. W tym celu należy sięgnąć do tabel wartości odżywczych i obliczyć, czy zawartość witamin i soli mineralnych w jadłospisie jest zgodna z zapotrzebowaniem. Zajmuje to zwykle kilka godzin, stąd osoby mające dostęp do komputera mogą skorzystać z nieodpłatnego programu Dr.DietmanMM, z pomocą którego sprawdzenia dokonuje się w kilkanaście minut. Jeśli okaże się, że określonych wartości brakuje, należy zwiększyć spożycie produktów, które je zawierają, oraz zmniejszyć spożycie produktów zawierających wartości odżywcze pozostające w nadmiarze. tutajpoczkategori
Źródło: suplescentrumodzywek.fora.pl/a/a,284.html